Δευτέρα 21 Μαΐου 2012

Κοινωνικότητα εναντίον ανθρωπιάς και άτομο εναντίον ανθρώπου.

Κοινωνικότητα εναντίον ανθρωπιάς και άτομο εναντίον ανθρώπου

Θεοδωρής Τσιαμίτας


Σε κάποια φάση ας αναρωτηθούμε αν είμαστε υποκριτές στην ζωή μας και γιατί. Αν το κάνουμε με ειλικρίνια θα δούμε πολλά ενδιαφέροντα. Θα δούμε γιατί η κοινωνία είναι υποκρίτρια γι'αυτό και συμπεριφερόμαστε ώς άτομα ενταγμένοι μέσα της, ενώ ώς Άνθρωποι αρμόζει να νοιαζόμαστε και να αγωνιζόμαστε για την Ανθρωπότητα και τα Ανθρώπινα δικαιώματα, άρα να ζούμε πιό ανθρώπινα.

Προχτές, είχα διαβάσει σ'ένα άρθρο πως μια γυναίκα στις Η.Π.Α βγήκε ολόγυμνη φορώντας μόνο το άρωμά της στον δρόμο και μπήκε και σε μερικά σούπερ μάρκετ και σε άλλα μαγαζιά. Στα περισσότερα οι υπεύθυνοι των καταστημάτων την έβγαλαν έξω και αφού κάποιοι ειδοποίησαν τις "αρχές" την συνέλαβαν κιόλας γιατί αυτό που έκανε ήταν παράνομο. Θα μπορούσα να κουνήσω το κεφάλι μου περιφρονητικά γι'αυτή και να σκεφτώ πως "καλά έκαναν, πού πήγαινε άλλωστε έτσι η ξετσίπωτη" αλλά θα φερόμουν όπως λέμε σαν αυτά τα άσπρα ζώα που τρώνε χόρτα, κοιτάνε απαθέστατα και βελάζουν, ακολουθούν μόνιμα το κοπάδι και τον βοσκό και δεν αντιστέκονται σε τίποτα, μέχρι να έρθει η ώρα να τα σφάξει ο σφαγέας και να τελειώσει έτσι τη μίζερη ζωή τους. Διότι τέτοια αντίδραση δεν θα ήταν ενσυνείδητη αλλά αντίδραση συνήθειας. "Μα έπρεπε να την συλλάβουν, αφού το λέει ο νόμος. Έτσι γίνεται πάντα, γιατί έτσι πρέπει".

Γιατί είναι παράνομο αλήθεια να κυκλοφορεί κανείς γυμνός? Είναι όντως"κακό"? Είναι πραγματικά "ντροπή"? Ποιός το λέει και γιατί, αλήθεια? Ποιός είναι ο σοβαρός λόγος ή το σοβαρό επιχείρημα? Η κοινωνία μας μεγαλώνει με αυτό το σκεπτικό, ναί, έχουμε όμως αναρωτηθεί αν θα έπρεπε όντως να νιώθουμε ντροπή όντας γυμνοί? Είναι δηλαδή λογικό να είναι παράνομο να κυκλοφορούμε όπως γεννηθήκαμε κι όπως ουσιαστικά είμαστε? Τα ρούχα δεν είμαστε εμείς, είναι υποδήματα που φτιάξαμε και φορέσαμε επάνω μας. Γιατί έχουν χρησιμότητα στο να μην κρυώνουμε ή στο να μην καιγόμαστε απο τον ήλιο, άντε και στην αλλαγή της εμφανήσεώς μας, για στόλισμα δηλαδή. Αλλά δεν κατάλαβα για ποιόν λόγο μας έγιναν και υποχρεωτικά.
Για να γίνει ακόμη πιό κατανοητό αρκεί να σκεφτούμε ακόμη ένα παράδειγμα. Όταν εδώ στην Ελλάδα που είμαστε σχεδόν όλοι Χριστιανοί Ορθόδοξοι στο θρήσκευμα, είμαστε της ελευθερίας, της δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, βλέπουμε και διαβάζουμε πως σε ισλαμικά κράτη λιθοβολούνται, βιάζονται κι εκτελούνται γυναίκες επειδή τόλμησαν και φόρεσαν κανονικά -κατ'εμάς-  ρούχα κι άφησαν να φανεί μέρος του χεριού, του ποδιού, του λαιμού ή του σώματός τους εμείς αηδιάζουμε, και ορθά τους κρίνουμε ώς απάνθρωπους αυτούς που συνεχίζουν να συντηρούν ένα τέτοιο καθεστώς. Δεν σκεφτόμαστε όμως συνήθως πως κι εμείς συντηρούμε με όμοιο τρόπο παλαιών αρχών νοοτροπίες, λιγότερο βάρβαρες, όμως επίσης αυθαίρετες και καταπιεστικές.
Εντάξει, δεν έχουμε ευτυχώς θεσπίσει την θανατική ποινή στην χώρα μας και απλά συλαμβάνουμε τους παρανόμους. Όμως θεωρούμε παράνομο το να φαίνονται τα γεννητικά όργανα ενός ανθρώπου. Θεωρούμε παράνομο να μην καλύπτεται το γυναικείο στήθος. Γιατί? Επειδή το δόγμα της δικής μας θρησκείας και κοινωνίας έχει εμποτίσει μέσα μας απο μικρά παιδιά την ιδέα της ντροπής γι'αυτά. Ναι αλλά μεγαλώνουμε και ωριμάζουμε και οφείλουμε να αποκτούμε και δική μας σκέψη, κρίση και βούληση. Ε ας την χρησιμοποιήσουμε. Και στα ισλαμικά κράτη, λόγο του θρησκευτικού και κοινωνικού δόγματος συμβαίνουν αυτά τα απάνθρωπα αίσχη. Στους άλλους τα βλέπουμε και τα κατακρίνουμε, και ορθώς. Σε εμάς όμως γιατί δεν το κάνουμε? Γιατί μένουμε βουλιαγμένοι στον βάλτο της κοινωνίας και στις αρχές της κι όχι στην ελευθερία του πνεύματος, στις Ανθρώπινες αξίες? Είναι η ώρα τώρα να συνειδητοποιήσουμε το πρέπον και να πράξουμε έτσι ώστε να αλλάξουμε το κοινωνικό, υποκριτικό πλαίσιο. Και λέω υποκριτικό, διότι όταν γεννιόμαστε γυμνοί δεν είναι κακό. Όταν είμαστε γυμνοί μόνοι μας δεν είναι κακό. Όταν κάνουμε έρωτα με έναν (ή και περισσότερους) γυμνοί δεν είναι κακό. Όταν βλέπουμε γενικώς το γυμνό σώμα, δεν είναι κακό. Αντιθέτως μας αρέσει, γι'αυτό και τα site με πορνό καταλαμβάνουν και το μεγαλύτερο μέρος του διαδικτύου σύμφωνα με έρευνες που δημοσιεύτηκαν λίγο παλιότερα. Κι αυτό βέβαια επειδή η γύμνια είναι απαγορευμένη. Διότι αν μπορούσες να δεις έξω γυμνούς και γυμνές παντού γιατί να το ψάξεις μετά σε ιστοσελίδες; Σε όλες  τις περιπτώσεις παραπάνω λοιπόν το βρίσκουμε τουλάχιστον λογικό. Αλλά αν κάποιος βγεί γυμνός στον δρόμο, ο δρόμος (η κοινωνία το επιβάλει) μετατρέπει την γύμνια του αμέσως σε κάτι κακό, που πρέπει να αποστραφούμε και να καταδικάσουμε. Αν δεν είναι αυτό υποκρισία τότε τί είναι?

Το παράνομο θα έπρεπε να είναι η σύλληψη κάποιου επειδή κυκλοφορεί γυμνός, όχι το οτι κυκλοφορεί γυμνός.
Η γύμνια είναι Ανθρώπινη, η ντροπή κοινωνική. Τι βάζουμε πρώτα και πάνω απ'το άλλο? 
Η κοινωνία είναι που πρέπει να γίνει πιο Ανθρώπινη, όχι οι Άνθρωποι πιό κοινωνικοί.

Σκέψου τα, και πράξε κι αναλόγως. Είναι στο χέρι μας να παλέψουμε για τα Ανθρώπινα δικαιώματα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

There Are Two Modes of Being

There are two modes of being Theodoris Tsiamitas There are two modes of being: a) Being conscious by choice, by carefully monitor...